ایمنی تجارت الکترونیک از طریق الگوریتم اصلی نامتقارن (قسمت دوم)
نوشته شده توسط : bamana
رویکردهای ایمنی در تجارت الکترونیک در سطوح مختلف:
بخش اول) سطح سیستم کاربردی:

۱) محرمانگی: آن به ما می­گوید که تنها کاربران مختار می­توانند به اطلاعات در این سیستم دست پیدا کنند.

۲) یکپارچگی: آن می­گوید که تنها کاربران مجاز می­توانند اطلاعات را در شبکه تغییر دهند.

۳)گمنامی: تنها چند کاربرد تجارت الکترونیک محدود وجود دارد که برای توسعه تکنیک­هایی که خدمات ناشناس دریافت می­کنند اساسی هستند.

۱) لایه سوکت ایمنی: آن لایه طرحی است که میان لایه اتصال (TCP/IP) و لایه کاربردی (HTTP) قرار دارد. TCP انتهایی را برای خدمات معتبر که توسط SSL.TCP به کار می­رود، ایجاد می­کند، ارتباطی ایمن میان مشتری و سرور. برای ایجاد چنین خدمات ایمن میان مشتری و سرور باید برای امضاء دیجیتال از رمزگذاری استفاده کرد. آن شامل چهار زیرمجموعه است:

۲) رمزگذاری اصلی نامتقارن: این رمزگذاری اصلی عمومی نیز نام دارد که ما از دو کلید یکی برای رمزگذاری و دیگری رمزگشایی استفاده می­کینم. یکی عمومی و دیگری خصوصی. کلید عمومی برای همه طرفین ارتباط در شبکه آشکار است. هر مشارکت­ کننده­ ای دارای کلید مخصوص خودش است.

معاملات تجاری: برای طرح تجارت الکترونیک با مراحل ایمن ما نیازمند تعریف معادلات اینترنتی هستیم. ما می­توانیم به آسانی میزان این معاملات را بسنجیم. مراحلی در این سیستم برای استفاده تبادل ان­لاین کالا و خدمات وجود دارد. در این تجارت مراحلی وجود دارد:

 

ادامه مطلب





:: برچسب‌ها: آموزش طراحی سایت , امضاء دیجیتال , ایمنی در تجارت الکترونیک , بازاریابی اینترنتی , تجارت الکترونیک , رمز نگاری , سئو , سئو در طراحی سایت , شبکه , شرکت طراحی سایت در کرج , طراحی سایت , طراحی سایت ارزان , مزایای استفاده از تجارت الکترونیک , ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: